NTC systém učení – otáčení kolem osy, rytmizace motivačních říkanek, myšlenkové mapy

Marie Čermáková

Prohlédněte si některé další prvky, které používáme v naší MŠ v rámci NTC systému učení.


Otáčení kolem osy

Otáčení kolem osy je pravidelným ranním rituálem, jedním z prvků NTC systému učení. Procvičujeme rovnováhu, ale také pravo-levou orientaci a učíme se vnímat pravou a levou stranu ve vztahu k okolí i na svém vlastním těle. Jelikož se každý den střídá strana, na kterou se děti otáčejí, řídíme se nástěnkou s vyobrazení pravé a levé ruky, kde je umístěn na jedné z nich motýl, kterého vždy ráno přemisťujeme. Motýlek pomáhá k určení strany, na kterou se děti v daný den otáčejí.

Rytmizace motivační říkanky k týdennímu tematickému celku

Každý týden si společně s dětmi říkáme ráno v komunikačním kruhu motivační říkanku, která nás uvádí do tématu. Tu využíváme ke stimulaci spolupráce pravé a levé mozkové hemisféry tím, že připojíme jednoduchou rytmizaci hrou na tělo, či s využitém jednoduchých rytmických nástrojů. Tentokrát jsme v rytmu básničky střídali tlesknutí na jedno, druhé stehýnko a pak tlesknutí rukama o sebe.

Myšlenkové mapy v ročním plánování třídy

Aby plánování v rámci školního roku bylo „srozumitelné“ také pro děti, využíváme myšlenkové mapy, které děti na začátku školního roku připravují společně s učitelkou. Na nich máme umístěné fotky jednotlivých dětí v klubíčkách, s oblíbenými barvami dětí. Postupným vybarvováním a zapisováním konkrétních dat plnění tematických celků vzniká přehled o systematické práci v rámci celoročního plánování.

Související články

Související odkazy

9.3.2013

Klíčová slova: NTC systém učení, NTC Learning, Mensa pro školky


Zpět