MŠ Hradec nad Moravicí, p.o. (okr. Opava)
Redaktoři
- Bc. Silvie Chromjáková
Jsme sedmitřídní mateřská škola s jedním ředitelstvím v Hradci nad Moravicí a třemi odloučenými mateřskými školami v sousedních obcích Bohučovice, Jakubčovice a Kajlovec. Jménem mateřské školy jedná ředitelka Bc. Gabriela Lacková. Mateřská škola má možnost umístit 185 dětí.
V mateřské škole máme celkem 3 učitelky proškolené v metodě NTC Learning. Absolvovaly kurzy Mensa NTC Learning I. II. a III. v horizontu 12 měsíců a také metodu prakticky realizují při činnostech rozvíjející intelektovou stimulaci dětí. Informujeme rodiče a pedagogy o činnostech a aktivitách na webových stránkách a nástěnkách v MŠ.
Mateřská škola Hradec nad Moravcí organizuje pro učitele, ředitele jiných MŠ a rodiče kurzy a workschopy, které se zaměřují na podporu nadaných dětí. Některé z nich jsou pod záštitou Národního pedagogického institu. Všechny výchovně vzdělávací aktivity, jako jsou NTC Learning a program Skutečně zdravá škola, se vzájemně propojují tak, aby dětem poskytly co nejkomplexnějsí rozvoj. Propojujeme zdravý životní styl podporující zdravé stravovací návyky s aktivitami NTC Learning tím, že děti seznamujeme s různými cizími zeměmi, jejich státními vlajkami, kulturou a tradicemi. Zapojujeme smyslové vnímání, ochutnáváme typické potraviny pro daný stát. Společně se školní jídelnou připravujeme projektové dny, kdy mají děti možnost ochutnávat po celý den stravu jiných států. Téma zdravé výživy přirozeně začleňujeme do běžných denních aktivit, jako jsou výtvarné činnosti, pohybové hry, či vaření. Zdravá výživa je úzce spojena s rozvojem kognitivních schopností, což přispívá k lepší koncentraci. V rámci NTC Learning děti hrají pohybové a paměťové hry, které jsou přizpůsobené jejich věku a rozvoji. Dalším neméně důležitým programem je systém “Začít spolu”, kdy jsou dětem připravovány činnosti v celkem jedenácti centrech aktivit a děti si samy volí, kde v daný den budou pracovat na úkolech, například hudebních, výtvarných, pohybových, dramatických, ale i praktických a digitálních aktivitách. Možnost svobodné volby může dítě přirozeně rozvíjet a zároveň podporovat to, v čem samo vyniká. Stává se, že dítě v centrum hudby rozvíjí hudební nadání, jelikož si volí takové aktivity, ve kterých dítě vyniká. Společným propojením těchto programů jsou děti připravovány na zodpovědný, zdravý a tvůrčí přístup k životu, učí se kriticky přemýšlet, rozvíjet jsou paměť a pozornost, ale zároveň chápou důležitost zdraví a péče o vlastní tělo.
Zástupkyně ředitelky MŠ
» Archiv