Academic School, Mateřská škola a základní škola, s.r.o., Uherské Hradiště

Úvodní strana
Úvodní strana
Fotogalerie
Fotogalerie
Kalendář
Kalendář
Dokumenty
Dokumenty
Odborné články
Odborné články
 

Adresa

Studentské náměstí 1531
Uherské Hradiště
686 01


Kontakt

+420 576 519 343

http://academicschool.cz

Redaktoři

  • Mgr. Veronika Mikulincová
  • PhDr. Věra Olšáková
  • Mgr. Kateřina Šáchová

Academic School, Mateřská škola, základní škola a střední škola s.r.o.
Studentské nám. 1531, Uherské Hradiště, je úplnou školou s devíti postupnými ročníky. 
Základní škola byla založena k 1. 9. 1993. Mateřská škola pak k 1. 9. 1994 a střední škola s maturitou – obor IT se zaměřením na kyberbezpečnost k 1. 9. 2022. 

Celková kapacita našich mateřských škol v Uh. Hradišti je 100 dětí, základní školy je 200 žáků a na střední škole nabízíme 80 míst pro studenty. 

    1. Výuka žáků nadaných a mimořádně nadaných 

Implementace výchovy a vzdělávání nadaných žáků do našeho vzdělávacího programu je významná proto, že nadaní žáci mají své specifické vzdělávací potřeby, na něž chceme reagovat a vytvářet pro ně vhodné podmínky inkluzí v běžných třídách – přímo ve výuce.

Protože nadaný žák může disponovat jedním nebo několika druhy nadání, je náš program zaměřen všeobecně. U našich žáků ale převažuje většinou nadání na přírodní vědy. A protože se naše výuka hodně specifikuje na výuku učiva i v angličtině – jsou naši žáci schopni prezentovat své výstupy ze svých výzkumů také v jazyce anglickém. Po procesu identifikace a sestavení PLPP přistupujeme ke každému dítěti podle jeho zájmů a potřeb. Jde o období dostatečně dlouhé pro systematické sledování žáků, pro podrobné rozpoznávání jejich nadání, pro vhodnou motivaci a rozvoj jejich nadání i pro možnost jejich uplatnění v konkrétních činnostech.

Některá specifika nadaných žáků, která sledujeme:
    • žák svými znalostmi přesahuje stanovené požadavky
    • vlastní pracovní tempo
    • vytváření vlastních postupů řešení úloh, které umožňují kreativitu
    • rychlá orientace v učebních postupech
    • záliba řešení problémových úloh
    • kvalitní koncentrace, dobrá paměť, hledání a nacházení kreativních postupů
    • zvýšená motivace k rozšiřování základního učiva do hloubky, především ve vyučovacích předmětech, které reprezentují nadání dítěte

Pro mimořádně nadané žáky vytváříme pozitivní klima díky dostatečné vnímavosti okolí ke specifikům žáka. Za nezbytné a zároveň velmi důležité považujeme správné určení diagnostiky. K tomuto účelu používáme prediagnostické testy a zejména pak spolupracujeme a konzultujeme s psychology.

Úpravy způsobů výuky u mimořádně nadaných žáků na naší škole:
    • doplnění, rozšíření a prohloubení vzdělávacího obsahu
    • zadávání specifických úkolů v rámci běžné vyučovací hodiny
    • zapojení do samostatných a rozsáhlejších prací a projektů
    • občasné (dočasné) vytváření skupin pro vybrané předměty s otevřenou možností volby na straně žáka

Velmi důležité je předání informací žákům a rodičům, sestavení Individuálního plánu pro žáka na základě dohody mezi žákem, rodičem a učitelem.

Vzhledem ke složitosti této problematiky jsme vypracovali studii - projekt „Práce s talenty“, který se zaměřuje na prediagnostiku nadaných a tvorbu metodických materiálů pro pedagogy a tyto žáky v oblasti matematiky a logiky. Na tomto projektu se podíleli naši partneři: Gymnázium Lesní čtvrť - Zlín, Základní škola - Komenského Malenovice, Přírodovědecká a Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci.

Na plánu pedagogické podpory se úzce podílí vyučující, v jehož předmětu je žák evidován jako nadaný nebo mimořádně nadaný, rodiče, třídní učitel a dle potřeby ostatní pedagogové. K depistáži nadaných a mimořádně nadaných žáků využíváme vlastní dotazníky, na jejichž základě odesíláme žáky do PPP.

Samotný dokument je evidován v podobě písemné i elektronické. Dokument je průběžný a mění se dle potřeb a zájmů žáka. Změny jsou evidovány v elektronické podobě.

Samotné vyhodnocení se provádí průběžně a na konci školního roku v elektronické podobě.

Pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocení individuálního vzdělávacího plánu:

IVP sestavuje speciální pedagog na základě doporučení ze školského poradenského zařízení a vyučující konkrétního předmětu, v jehož předmětu je žák evidován jako nadaný nebo mimořádně nadaný ve spolupráci s PPP, speciálním pedagogem a třídním učitelem. Jde o dokument průběžný, který se mění dle potřeb a zájmů žáka a s tím je spojena i jeho evaluace, která je také průběžná. IVP je evidován jak v písemné, tak i v elektronické podobě.

Jsme Fakultní školou Přírodovědecké fakulty UP v Olomouci. Zde máme možnost odborných konzultací, ale také zapojení žáků v oblasti výuky, laboratoří a jiných programů organizovaných Fakultou či Univerzitou. Kontaktní osobou je prof. Doc. RNDr. Josef Molnár, CSc.. S nimi jsme spolupracovali na projektu Práce s talenty a na matematicko - logické soutěži pro předškolní děti Čmelda Pepík.

    2. Mimoškolní činnosti:
    • spolupráce s Mensou ČR od 1. 9. 2013 (otevřen Klub nadaných dětí ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci – prof. RNDr. Josef Molnár, CSc. a MENSOU ČR  - Ing. Tomáš Blumenstein,
    • máme otevřeny různé kroužky „Věda je zábava“ – kde se každoročně nabízí žákům aktivity z různých oblastí (biologie, chemie, IT, fyzika, matematika, máme také nově technický kroužek v angličtině),
    • připravujeme každoročně žáky na Vědecké konference pro žáky, kterou pořádá Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně,
    • účastníme se Logické olympiády s dětmi již od mateřské školy,
    • na naší škole probíhá okresní kolo Logické olympiády pro MŠ,
    • žáci se úspěšně zapojují do různých matematicko – logických soutěží a také již od druhé třídy úspěšně zvládají Cambridge testy (v loňském kole úspěšně složilo tuto zkoušku 22 žáků  - bez jakékoliv přípravy mimo výuku)

PhDr. Věra Olšáková
ředitelka
V Uherském Hradišti, 9. 9. 2024

» Archiv