Setkávání u deskových her

Hana Lejsková

Ve školním roce 2013/2014 paní učitelka L. Vetterová vedla pravidelně 1x za 14 dní Klub deskových her pro skupinku předškoláků a vybraných dětí středního předškolního věku.


Celkem se střídalo 7 starších  a 5 mladších dětí. Tři až čtyři děti ve skupince se seznámily s pravidly hry a poté hrály sami nebo s pomocí učitelky – učily se hrát, ne soutěžit. Důležité pro děti bylo pochopit pravidla her a dodržovat je. Pro mladší děti bylo nutné složitější pravidlo více a názorně předvést… Více děti bavily hry společenské, protože vybranou hru hrála celá skupinka tří až čtyř dětí. Prožili jsme legraci i první zklamání „že nejsem první“, ale i to patří k životu...

Využívané společenské hry: Turbulento, Kuřecí olympiáda, Pino sortino, Červíci, Rapido (barevná posloupnost), Cink!, Navlékej a nečekej, ale i obyčejné Pexeso, Člověče nezlob se…

Při hrách podporující a rozvíjející logické myšlení se děti radily „jak to zakryjeme“, aby vykukovala jen daná zvířátka (Safari), nebo letadla „seděla“ a „letěla“ tam, kam patří (Letiště)

Využívané individuální hry: Schovej a najdi Safari, Řídící věž – Letiště, Schody, Záhadný hrad, Den a noc, Circle Fun, Tři náklaďáky, Chytré Blešky, Locon, skládání Tangramů

Dětem se setkávání líbilo, protože se hra s menším počtem hráčů mohla dohrát či zopakovat, a děti byly rychlejší a jistější v pravidlech a opravovaly se navzájem… V běžném životě školky si hry rády půjčovaly a učily je hrát i jiné kamarády. Ostatní děti se s těmito hrami také seznamovaly, mladší zkoušely „skládat podle předlohy“ vlastní řešení úkolu …protože i dodržet danou posloupnost je pro děti důležité….(zrakové vnímání) a učily se přijímat „rady“ zkušenějších dětí. Rozvíjela se komunikace, spolupráce, samostatnost se rozhodovat, zdvořilost ve vztazích…

Související odkazy

21.9.2014


Zpět